Skip to content

Tárgyleírás: Koreai II.

A tárgy a koreai I. folytatása, ahol már kitértem a második nyelv kiválasztására, illetve arra is, hogy melyik félévben ajánlott felvenni a tárgyat, úgyhogy ezzel nem húzom a karaktereket még egyszer.

Óra: Másik keleti vagy ókori nyelv II.
Oktató: Nam S.
Típus: gyakorlat
Kredit: 3
Ajánlott félév: 4. vagy 2.
Aktuális félév: 2.

Míg Kim tanár úr és Feng tanárnő alapvetően angolul tartja az órát, Nam tanárnőnél teljesen magyarul van az óra, magyarul magyaráz, és nagyon jól beszéli a nyelvet a tanárnő. Szóval ha valaki bizonytalan az angoltudásában, akkor érdemes lehet a tanárnőhöz felvenni a koreait.

A félévben a Sejong első könyvének második felét vettük át, avagy a 7. leckétől a 12. leckéig. A fő témák az időjárás, az időhatározók, kisebb (hétvégi) programok voltak, illetve a félév vége felé a nyelvtanulás és a jövőbeli tervek is előkerültek. Nyelvtanokból pedig a jövő idő volt a legfőbb újdonság, de voltak még mondatkezdő kötőszavak és meghívásra/javaslatra használható nyelvtanok is. Kaptunk általában házit, de jelentősen kevesebb feladatot adott fel a tanárnő, mint Kim tanár úr, akinél hétről hétre meg kellett csinálni a munkafüzet egy-egy teljes leckéjét.

Kicsit úgy éreztem, hogy mivel ebben a félévben már elkezdtem komolyabban foglalkozni a koreaival, viszonylag kevés újat tudott adni ez az óra, míg előző félévben teljesen kezdőként álltam neki. De ez nem az óra hibája, szerintem abszolút rendben van a tempó, amit követünk.

Jegyszerzés

Volt két írásbeli a félévben (az első a félév közepén a 7–9. leckékből, a második félév végén a 10–12. leckékből), illetve Nam tanárnő Kim tanár úrral ellentétben szóbeliztet is a félév végén. Ha valaki tudja a szavakat és a nyelvtanokat, amik a tankönyvben vannak, akkor szerintem nem okoz különösebb nehézséget az írásbeli. A szóbeli nekünk úgy nézett ki, hogy húztunk egy leckét önálló témakifejtésre, amiről 1-2 percig kellett beszélni magunktól, illetve egy másik leckét egy párbeszédre, amit a partnerünkkel előre megírhattunk a felkészülési idő alatt. (De ha valaki a tanárnővel szeretett volna párbeszédezni, azt is lehetett.) Tehát közel sem olyan ijesztő a szóbeli, mint ahogy attól tartottam, és kis készüléssel simán lehet jó jegyet szerezni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük