Skip to content

Órarend és tárgyfelvétel – 2. félév

Ebben a bejegyzésben ismét a tárgyfelvételről, az órarendemről, a mintatervről, a kreditekről és más finomságokról lesz szó.

Nos, jobban kellett volna értékelnem, amikor ősszel két héttel a tárgyfelvétel előtt már tudtunk tervezni. A tárgyak listáját ugyan most is megkaptuk bőven több mint két héttel előre (ami alapján például el tudtam dönteni, hogy a bibliaolvasást továbbra sem veszem fel), az időpontok és termek csak a tárgyfelvétel keddjét megelőző pénteken jelentek meg a Neptunban. Szóval pénteken, illetve hétvégén összeraktam az A és a B tervet, és reménykedtem, hogy minden jó lesz.

Miután feleslegesnek bizonyult legutóbb hajnali 3-kor felkelni, ezúttal 5-re állítottam ébresztőt. Bár talán ez is korai volt, mert úgy néz ki, hogy az kevésbé jellemző mostanában, hogy tele van a rendszer és emiatt nem enged be már órákkal a tárgyfelvétel kezdete előtt. Mindenesetre 9-ig még szórakozásból végignézegettem az összes egyéb intézményi tárgyat, hogy miket hirdettek meg nem japános szabválként.

9:00-kor elindult az éhezők viadala, nekiálltam bejelentkezni a félévre. Hiszen az első félévben még kényelmes helyzetben voltunk, és előre aktívra állították nekünk a félévet a beiratkozás miatt, most viszont már nekünk kellett. Ez az opció tárgyfelvétellel egyszerre február 6-án 9 órakor vált elérhetővé. Olyan 9:04-re sikerült neki aktiválni a félévet, majd befagyott a rendszer és 9:06-kor ki is dobott. 9:10 körül sikerült visszajutni, és nekiálltam felvenni a tárgyakat. Rettenetesen sokáig tartott az egész, másoktól is azt hallottam, hogy ilyet még nem tapasztaltak. Ahhoz képest, hogy legutóbb fél óra alatt sikerült felvenni az összes tárgyamat, most ez másfél órába telt, mert annyit töltött minden tárgyon a Neptun. Ráadásul még olyan probléma is volt, hogy valamilyen limitet rosszul állítottak be, és emiatt 1/17-nél azt írta ki a rendszer, hogy betelt a tárgy, és senki nem tudott rá jelentkezni.

A legjobban a koreai időpontján és a kötválon aggódtam, de szerencsére mindkettőre bejutottam, a szabváloknál meg inkább azon aggódtam, hogy elindulnak-e egyáltalán, mert némelyikre csak ketten jelentkeztünk akkor. (Utána sikerült toborozni, és az oktatásmetodikánál és a pragmatikánál is összegyűlt a minimális 8 jelentkező.) Egy tárgynál volt egy kis variálás, hogy elsőre nem sikerült oda felvennem, ahova szerettem volna, viszont időközben megoldódott a dolog.

A szakkolis tárgyaknál a családi és közösségi életre nevelést vettük fel szobatársammal. Ugyan betelt, de írtam egy e-mailt a kolis ügyintézőnek és kaptunk rá bővítést. Mindig 8-ra állítják ezeknek a korlátját, de nyugodtan lehet rájuk kérni bővítést, ne ijedjen meg senki, ha ilyenbe ütközik szakkolisként – az első félévben azért mentünk az egészségtudatosságra a családi helyett, mert már előző nap majdnem teljesen betöltötték a pszichológiások, akiknek hétfőn volt a tárgyfelvétel.

Szóval így néz ki az órarend:

A szürkék a szakkolis tárgyak, a sárgák pedig a szabválok. Míg előző félévben egyetlen szabvált sem vettem fel, ezúttal úgy döntöttem, hogy szeretnék összehozni egy nagyon magas kreditindexet, amire majd kapok jóféle tanulmányi ösztöndíjat. Sajnos a pragmatika ütközött a haladó japán nyelvtan IV.-gyel, de mivel utóbbi előadás, sikerült megbeszélnem a tanárnővel, hogy majd csak vizsgázni megyek (elvégre úgyis tanultam már ezeket az N3-as nyelvtanokat, és az N2-es vizsgám is megvan.)

Szóval 47 kreditet vettem fel, ebből az alapszak 28 (míg másnak csak 22, mert 3 kredit a japán nyelvtan IV., illetve szintén 3 kredit a koreai); 8 kredit a szakkoli, illetve 11 kredit a három szabvál összesen.

(Szabválból ugye 7+10 a minimum, amit fel kell venni, 7 kötelezően keletis szabvál, a maradék 10-nél szakkolis tárgyakat is elfogadnák, de szerintem lesz elég érdekes tárgy, hogy még a következő félévekben fel tudjak venni néhányat. A maximum pedig 7+10+18+18, azaz az elvárt, mintatervben szereplő 7+10 szabválkrediten túl költségek nélkül 18 kredittel léphetjük túl az alapképzés 180 kreditjét, illetve ha valakinek nagyon jók az átlagai, és még pl. TDK-n is szerepel, akkor beadhatja a tehetségbónusz-kérelmet, ami további 18 kreditet jelent.)

Ami az órarendet illeti, hiába néz ki úgy, hogy sok az üres hely, erre a félévre beterveztem egy csomó olyan tárgyat pluszban, ami még érdekelne és a tanár engedélyével bejárhatok, úgyhogy kicsit megterhelőnek ígérkezik a félév, főleg hogy a TDK-dolgozattal is kéne haladni. (Vagyis elkezdeni egyáltalán.) A plusz tárgyakról majd félév végén beszámolok – ha túl sok lenne, akkor néhánytól búcsút veszünk a félév közben.

Annyira nem vagyok boldog, hogy sok a reggel 8-as óra, a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy heti négyszer kell 7-kor kelnem, és a félév nagy részében már csak a korán kelés miatt is fáradt leszek, de ez van. Hátha következő félévben jobb lesz. (Nem amúgy, már most úgy látom, hogy nem lesz jobb.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük